Wednesday, November 4, 2009

AKU MAHASISWA YANG BAGAIMANA?


Maaf, semalam aku tidak punya kesempatan untuk menulis apa-apa, kerana pergi ke suatu tempat. Mencari kembali nostalgia yang sudah lama tertinggal.


Semalam aku bertemu dengan seseorang yang kalau disebut namanya pasti akan mengembalikan semula ingatan kalian kepadanya. Manusia yang unik dan melahirkan pelajar yang pelik. Aku teringat kata-katanya semalam, pelajar dahulu dilahirkan dengan sikap yang pelik-pelik (bukan pelik kerana mereka suka tidur di tepi jalan atau menjerit-jerit tak tentu fasal). Pelik dengan keberanian untuk menonjolkan sesuatu dan pelik dengan idea mereka.(kawan aku salah seorang manusia yang pelik dilahirkan oleh individu tersebut).


"Sekarang ramai manusia yang apabila tamat pengajian, menjadi seperti kupu-kupu, rama-rama dan semut kerengga.( Jangan salahkan sesiapa, tepuk kepala tanya diri). Aku juga terfikir, adakah aku sebahagian daripada serangga itu. Kalian pula bagaimana, adakah merasa diri seperti rama-rama, kupu-kupu atau sedikit parah, masih duduk selesa didalam kepompong keluarga.


Fikirlah apa yang kalian mahu jadi. Jangan nanti menyesal, jangan sampai sijil itu sedikit-sedikit rosak kerana dibiarkan menjadi makanan anai-anai.


No comments:

Post a Comment